Besök av Freja 14/11

Det är dags att göra ett blogginlägg igen. Jag har inte haft så mycket tid över för detta då jag varit bortrest i veckan.
Kan konstatera att det här med flyg inte riktigt är min grej, eller så är det så att man får det man betalar för.
Jag hittade ett billigt flyg när jag skulle ner till Järna på möte i onsdags och det blev jag naturligtvis glad för. Allt fungerade perfekt ända till det var dags att åka hem på torsdag kväll. Strul med flyg och flera timmars försening, jag kom hem kl 00.30. Det som fick mig att välja flyg när jag bara skulle till Järna, var att jag var så himla trött så jag tyckte det var ok att kosta på sig flyg istället för att köra bilen efter jobbet i både mörker och regn eller kanske till och med snö och halka. Hur som helst tror jag att jag tar bilen nästa gång jag ska iväg.
Igår hämtade jag fröken Freja på dagis, föräldrarna hade lite annat för sig så farmor och farfar fick rå om det lilla livet. Vi passade på att behålla henne till idag. Allt gick bra, hon är jättemysig. Det mest spännade var när Freja och jag var på affären för att fylla upp kylskåpet hemma. Det var mycket folk i butiken en fredag vid 16-tiden och jag är inte van att ha med småfolk när jag handlar nu för tiden. Freja satt på en pall mitt i butiken och räknade upp hela alfabetet för alla som passerade, tanterna och farbröderna tyckte hon var jätteduktig och det tycker jag med, kunna hela alfabetet och ha tre månader kvar till 3 år. Det måste hon ha efter farmor. När vi äntlligen var klar i affären och kommit hem med alla matkassar så upptäckte vi att Freja hade tappat en handske. Det var bara att åka tillbaka och leta efter den, som tur var hittade vi igen den. När jag först såg att vi var en hanske kort när vi kom hem tänkte jag att det får vara, jag köper ett par nya åt henne. När jag såg att den som var kvar hade logga från Polarn & Pyret, då skyndade jag mig att åka och leta efter den andra. När maken kom hem berättade vi vad som hänt och jag gnydde lite över att ungarna har så dyra kläder på sig dagis när dom är så små, bla bla bla...... Då gjorde Freja som hon gjort en gång tidigare. Hon tittar mig rakt i ögonen och säger...farmor du är gammal du...
Nu är barnet återlämnat till föräldrarna igen. Jag åkte hem med henne på eftermiddagen. Packningen var enorm. Det var kläder som fanns på dagis, ombyten för dag och natt här hos oss och en massa annat. När vi sedan kollade så Freja fått med allt hem märkte vi att vi glömt dom där förbaskade P&P handskarna hemma hos oss. Nu vet vi ju var dom finns så nu får föräldrarna själva hämta dom hos oss.
Resten av kvällen ska jag sitta i fåtöljen och dricka läsk och äta ostbågar.

//P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0