Spruta mot svininfluensa 19/11

Nu är det gjort. Efter mycket om och men har jag fått sprutan mot svininfluensa. Maken ringde vid 15-tiden och sa att han var på vaccinationsstället med dottern, hennes farmor och dotterns kompis. Budskapet med samtalet var skynda dig hit det är inga köer. Sagt och gjort jag slängde mig i bilen och åkte dit. När jag kom fram satte dom upp en lapp på grinden att vaccinet var slut. Jag chansade ändå och precis när jag kom in i byggnaden låste man dörren bakom mig. Sjuksystern som tog emot sa att vaccinet eventuellt inte räckte till oss som stod i kön, men det gjorde det. Det gjorde inte ont att ta sprutan, men det sved som bara den. Nu sitter jag hemma och funderar på det här med biverkningar. Jag måste ändå säga att det överväger att veta/tro att jag har gjort vad jag kan för att undvika att sprida smittan vidare. Det kallas sammhällsansvar har jag fått höra.


//P

Citat:
"Vi ansvarar inte bara för vad vi gör, utan också för vad vi underlåter att göra"


Kommentarer
Postat av: AnnCatrin

hallå!

vad bra att ni vaccinerat er, det gjorde jag oxå för flera veckor sedan.

och jag hade inte skrivit obscena saker typ "glad midsommar".....inte tänkte väl jag på att ni gick in via den hemsidan när ni skulle till bloggen ;0)

Nåja, nu är ordningen återställd !

trevlig helg ni som är ledig!

kramen AC

2009-11-20 @ 20:41:18
URL: http://anncatrin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0