Arlanda tur o retur 12/1-10

-7 grader

Vad har jag gjort SAS? Jag reser med dem, kommer i tid, betalar 25 spänn för en mugg kaffe och mazarin. Likt förbaskat har det inte fungerat de tre sista gångerna jag flugit med dem.

Igår hade jag bokat för att resa till Jönköping. Flyget från Sundsvall skulle avgå 18.55. Planet som skulle ta oss ner till Arlanda fick vi vänta på för det blev plötsligt för halt på landningsbanan så innan det kunde sättas ned måste landningsbanan sandas.
Efter 20 minuters försening fick vi boarda planet. Vad händer då? Fordonet som skulle köra ut planet från parkeringen började slira och kunde inte skjuta ut planet så vi fick vackert vänta på ett annat fordon, där rök det 10 minuter igen.
Så kom vi äntligen iväg.
Men vad hjälpte det!!
Jag som skulle vidare till Jönköping missade alltså det planet. Det hade jag ju redan räknat ut innan vi kom iväg, men optimist som man är tror man ju att allt löser sig.
Väl framme på Arlanda blev jag varse att det inte alls löste sig som jag önskade. Det plan som gick till Jönköping i morse var nämligen fullbokat och nästa plan ner tror jag gick på eftermiddagen idag, jag orkade inte lyssna. Optimismen plockades fram igen och jag bad att kanske få åka hem till Sundsvall senare på kvällen.
-Tyvärr, planet till Sundsvall som brukar gå vid 22-tiden var inställt.
Jag blev alltså inbokad på hotell Arlandia, med middag och ombokad till Sundsvall i morse kl. 08.15. YES, YES

Anlände i tid till Arlanda, fick boarda planet på utsatt tid och sen satt vi där!!!! Efter en tid såg jag en bil komma med något som liknade stora runda kuddar. I samma veva meddelade kaptenen att bladen på fläktarna hade fått isbildning och det måste tas bort innan vi kunde komma iväg. "Kuddarna" stoppades in framför motorerna, troligen för att isen skulle tina bort, vad vet jag. Dessutom måste planet avisas en gång till då det pga vädret, riktigt rå dimma och -13 grader, lätt isade igen. Det kändes jäkligt tryggt kan jag lova. Jag hade lust att kliva av och gå och ta tåget. Efter ungefär en timmes försening kom vi så iväg hem.

Mitt möte i Jönköping blev det inget av med. Summan av det hela är att jag tog flyget ner till Arlanda för att äta gratis middag och bo på hotell, för att sedan ta flyget tillbaka hem och åka på jobbet.

Nu är det två veckor innan jag ska iväg igen och jag måste ta mig en rejäl funderare på om jag ska flyga eller ta bilen.

Nu får det vara slutgnällt, ikväll ska jag bara ta det lugnt och se på tv.


-Hade Gud ansett att vi skulle flyga, hade han försett oss med vingar.


//P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0