Flyget fungerade 26/1-10

-9 grader

Yippi, det fungerade. Var på möte i Stockholm igår och idag och flyget höll tiden åt båda hållen.
-Tack SAS, sveriges punktligaste flygbolag (deras egen slogan)

Igår efter mötet var vi till Krusenbergs Herrgård i Uppsala och åt middag, det är en otroligt fin herrgård vid Mälaren. Efter middagen fick vi oss en liten historiestund om den gamla herrgården och människorna som bott där, det visade sig att en del av människorna inte hade lämnat herrgården än utan brukar visa sig i huset eller ute på gården. Tack och lov visade dom sig inte under tiden jag var där, spännande var det. Men vad är väl en gammal herrgård utan sin vita frun och vad dom nu kallas.

Maten var bra men lite knepig. När förrätten anlände på små små små fat trodde fler än jag att det var något form av bordsdekoration, men när man sa varsågot fattade vi att det var nåt vi skulle äta. Lika konfunderade blev vi när det kom in nåt annat (ja vi hade fortfarande i morse inte klart för oss vad vi ätit) i små skålar som liknade badkar, dom skulle ha passat utmärkt i dockskåp. Varmrätten var i allafall nåt med rådjur, två små filébitar och några sparris samt 6-7 potatiskroketter. Den maten serverades på jätte jättestora tallrikar. Jag kan lova att de flesta av oss hade svårt att hålla oss för skratt. Många tyckte nog det var aningen pinsamt. Vi har ätit middag på många olika ställen, både fina och mindre fina och är inga som brukar klaga eller kommentera middagarna, men det här tog nog priset. 


Nu är jag nyss hemkommen till bostaden och maken är ute och jobbar - till mitt i natten meddelade han när jag pratade med honom tidigare.

Såg på nyheterna att det varnas för en hel del snö igen, man pratar om upp till 3-4 dm och att det ska blåsa och driva igen på vägarna. Man sa också att dom som inte absolut behövde ut i morgon, skulle stanna hemma. Får väl hoppas att det inte stämmer. Det brukar det ju inte göra när det gått ut liknande varningar tidigare.

Nej, nu väntar vi på solen och lite mera värme så snön snart försvinner och man kan börja putsa på hojen.

//P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0