Dunderhonung 7/1-10

-26 grader, garanterat myggfritt.

Fick precis ett sms från sonhustrun. Hon berättar att fröken Freja lyssnat på Bamse och ropar till henne "jag vill också ha en farmor som kan göra dunderhonung". Vad svarar man på det då? Jag svarar att det kan jag ju. Blandar man honung och wiskey så lovar jag att det blir dunderhonung, men det bjuder jag naturligtvis inte lilla fröken på.

Nu är det slut på alla helgdagar och jag var tillbaka på jobbet igen. Det har varit helt hysteriskt. Det började med att hyresvärden kom och ville bjuda mig på lunch mot att jag startade upp och körde igång luftbehandlingsaggregatet som hade stannat. Aggregatet förser hela huset med frisk luft så det var bara att masa sig ut till aggregatrummet och ge sig in i tekniken. Det blev lunch tillslut på Stekhuset, kanongott var det.
Resten av dagen tillbringade jag med telefonen i örat. Det ringde hela tiden. Det var fullt upp.

Nu har maken åkt till garaget och skruvar med T-birden, jag ska se på tv. Finns inte så mycket annat att ta sig för när det är så jäkla kallt ute.

//P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0