Freja sover hos farmor 10/1-10

-10 grader.

Så har lugnet lagt sig i huset. Lilla fröken Freja sover skönt i farmor och farfars säng. Hon sover hos oss i natt eftersom mamman farit till universitetet i Umeå och pappan har jour och är på utryckning. Vi hämtade henne på förmiddagen och jag kan lova att hon hållit oss sysselsatt hela dagen. I morgon ska jag lämna henne på dagis sedan ska jag jobba några timmar innan jag beger mig till Jönköping, är tillbaka hemma sent på tisdagkväll.

Maken var en sväng till dottern med mat, hon är förkyld och har ont i halsen. Hon kunde inte komma hem till oss och äta eftersom hon var rädd att smitta ner Freja. Hon hade jobbat natt och vaknade med halsont i eftermiddag. Som den "hönsiga" pappa maken är, satte han sig i bilen och åkte hem till henne med mat i folieform och en liten matkasse från affären.

Har tillbringat en halvtimme framför tv:n och sett på vännerna i Köping, vilka härliga människor. Hoppas den här säsongen blir lika underhållande som den förra. Hejja Tobbe, Micke, Linda och Mats.

Nu ska jag plocka ihop Frejas kläder som hon ska ha med till dagis i morgon och min egen packning för resan till Jönköping.


Kinesiskt ordspråk:

Konsten att vara lycklig består i att man gör sina glädjeämnen enkla.

//P

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis vad jag behövde, om du undrar vad jag skulle med all mjölk till var det för att jag hittade oboy hemma så nu är snart mjölken slut :) Men tack för all mat jag fick! Puss

2010-01-11 @ 09:59:53
URL: http://anibananis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0